Wednesday, March 23, 2011

Permainan yang Mengasah Strategi Pertahanan-BTD4

-BTD4-



Tahukah anda bahawa di dalam silibus pendidikan islam peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak menerapkan nilai-nilai perjuangan yang sebenar seperti yang dibuat oleh Nabi Muhammad saw? ,jadi janganlah kita hairan mengapa orang muda kita begitu lemah daya pemikiran kemahiran berfikir kreatif dan kritis (KBKK) nya dalam menghadapi ancaman-ancaman musuh sama ada sedar atau tidak.

Berwaspadalah terhadap makhluk yang menghembus pada simpulan!




Surah Al-Falaq

Bismillah

A001
Katakanlah (wahai Muhammad); "Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk, (Al-Falaq 113:1) |<Embed> English Translation 

A002
"Dari bencana makhluk-makhluk yang Ia ciptakan; (Al-Falaq 113:2) | <Embed> English Translation 

A003
"Dan dari bahaya gelap apabila ia masuk; (Al-Falaq 113:3) | <Embed> English Translation 

A004
"Dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan (dan ikatan-ikatan); (Al-Falaq 113:4) | <Embed> English Translation 

A005
"Dan dari kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya". (Al-Falaq 113:5) | <Embed> English Translation 


Jika kita menelusuri kembali sejarah yang tercatat di dalam al-Quran dan hadith, maka kita akan tahu bahawa Nabi Muhammad saw juga mengajar kita cara untuk berperang, berpolitik dan juga cara-cara bertahan. Klik di sini untuk mengetahui ayat-ayat 'perang'.

___________________________________________

Bagi mengasahkan lagi ketajaman fikiran kita dalam mengatur strategi perang, anda bolehlah mengujinya dengan simulasi ringkas permainan komputer seperti Starcraft, Counter Strike dan berbagai lagi permainan berstrategi yang lain. Namun terdapat juga permainan flash yang mana lebih ringkas seperti Bloons Tower Defense (BTD). Versi terbaru adalah BTD4. Sila klik di BTD4 untuk mencubanya. Terdapat juga BTD4 Expansion jika anda rasa anda hebat.



..
DAPATKAH ANDA MELIHAT 'THE ART OF WAR' YANG SEBENAR?

MAMPUKAH ANDA BERFIKIRAN TAJAM DALAM MENANGANI SERANGAN-SERANGAN LUAR DAN DALAM?






..
JANGANLAH KITA HANYA MENJADI "Gaharu,cengal, giam; Tak tahu, Tak kenal, Diam" DAN MALAS BERFIKIR!









-GILA HAIH!!!!

No comments:

Post a Comment